sunnuntai 26. elokuuta 2012

Agilityvalmennus



Käytiin lauantaina Laran kanssa valmennuksessa ja hiukan jännitti, että mitäköhän siitäkin tulee, mut itse olen tyytyväinen ja ohjaaja sanoi, että Lara on todella lahjakas koira ja osaa kaiken, mutta minun tarvitsisi enemmän luottaa koiraan ja antaa sen tehdä itse eikä vaan pysäytellä sitä.






Ykköseltä kolmoselle meni todella hyvin ja sitten itse olin vähän tiellä kolmosellä kun kiuputin Laran esteen takaa ja vein neloselle. Tuossa kolmoselta nelosella oli kaksi tapaa. Ensimmäinen tapa oli se miten mnä tein eli kieputin Laran oikealta ja heitin/vein neloselle. Toinen tapa olisi ollut se, että olisin ottanut laran kakkoselta kiinni ja vienut sen vasenta puolta ja sitten neloselle. Mikä olisi ollut parempi tapa ja nopeampi, mutta meillä se vain ei olisi toiminut. Putkelta Lara tuli todella hyvin ja sain meneen vitos esteen oikein. Kepit jännitti minua, että miten menee mutta Larahan ohjautui kepeillä täydellisesti eikä minun tarvinnut edes pysäyttää koiraa vaan annoin sen mennä kepit. Ohjaaja sanoi, että Lara hakee hyvin kepeillä eikä ymmärrä mikä meidän ongelma niillä on eli pitää siis luottaa vaan koiraan enemmän <3

Esteeltä kymmeneltä kahteentoista tein Laralle takaa leikkauksen enkä alkanut valsaan, kun tiesin, että olen itse sitten sekaisin vaan enemmän. 13 ja 14 välissä taisin tehdä valssin muistaakseni. ja yritin jäädä putken eteen, mutta Laranhan meni kuitenkin putkeen vaikka sanoin puomi, mutta nehän kuulostavat koirasta ihan samalta. No saimme hetken mennä ennenkö Lara tajusi, että puomille piti mennä. Mutta omastahan asennosta se on kiinni minne koira menee. Puomin jälkeen heitin laran esteelle ja menin putken eteen laittamaan laraa putkeen. putki oli musta. Toisen kerran kokeilin toista vaihtoehtoa että jään putken taaksen ja sanon Laralle vain putki, mietin että kuinka käy, mutta laranhan meni sinne ja tein valsin jotta koira näkee minne on minun meno suunta ja osaa tulla oikeaan suuntaan, koska koirahan näkee putkesta tultua vain pituuden. No kutsuin Laraa ja larahan tuli putken jälkeen oikeean suuntaan.

Seuraava haaste oli meille 25 ja 26. Lara tykkää hirveästi jatkaa matkaa suoraan eikä kääntyä. Kääntymistä työstettiin ihan kunnolla ja samoin opettelin itse valssaamaan oikeassa kohdassa, että Lara kääntyisi nopeammin eikä jatkaisi matkaa suoraan. Tässä on meille vielä työstämistä.

Sai hyviä neuvoja ja sen, että kun palkkaan Laran hienosta työstä niin minun pitää palkata se niin kuin rata vielä jatkuisi niin se ehkä motivoisi koiraa paremmin. Oli kyllä niin mahatava valmennustunti ja ohjaaja kannustava.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti